Avui el meu grup hem fet l’exposició, penso que ens ha sortit força bé, ja que penso que hem sabut transmetre el que volíem: fer entendre que el vídeo és una eina més que cal tenir en compte en l’educació, però que per a utilitzar-la cal preveure i preparar el visionat.
En finalitzar l’exposició, conjuntament hem fet una taula resum dels bons usos del vídeo:
-Contextualitzar el vídeo.
-Exposar l’objectiu del visionat als alumnes.
-Preveure el bon funcionament per evitar problemes logístics.
-Adequació dels alumnes al vídeo.
-En cas de tenir de fer una pausa, cal preveure la necessitat de fer un resum previ al visionat.
A més a més, també s’han explicat les diferents classes de vídeos:
1: VIDEO LLIÇÓ: Es tracte d’un vídeo que explica uns continguts d’aprenentatge.
S’aprèn el contingut a mesura que és mira el vídeo. Pot funcionar tan a nivell individual com en grups.
Exemple: el vídeo utilitzat en la pròpia exposició
http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=27849&p_ex=edu3.cat&p_num=3
2: VIDEO MOTIVADOR: Es tracte de vídeos que motiven parlar d’algun tema en concret. Aquest és imprescindible mirar-lo en grup per poder comentar-lo i extreure’n els continguts que volem. Aquets solen ser motivadors i impactants per poder iniciar ràpidament les activitats posteriors.
Exemple: http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=27849&p_ex=edu3.cat&p_num=3
Aquest vídeo és una “excusa” per parlar dels transports públics amb els alumnes, ja que els fa veure la realitat de la seva ciutat.
3: VIDEO-PRÇÉS: L’aprenentatge existeix en el propi procés ce creació del vídeo.
Exemple: http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=17181&p_ex=castellar&p_num=3
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada