dimecres, 10 de desembre del 2008

EDU3.CAT + ÚS DE VÍDEO A L’AULA

Avui el meu grup hem fet l’exposició, penso que ens ha sortit força bé, ja que penso que hem sabut transmetre el que volíem: fer entendre que el vídeo és una eina més que cal tenir en compte en l’educació, però que per a utilitzar-la cal preveure i preparar el visionat.

En finalitzar l’exposició, conjuntament hem fet una taula resum dels bons usos del vídeo:

-Contextualitzar el vídeo.

-Exposar l’objectiu del visionat als alumnes.

-Preveure el bon funcionament per evitar problemes logístics.

-Adequació dels alumnes al vídeo.

-En cas de tenir de fer una pausa, cal preveure la necessitat de fer un resum previ al visionat.

A més a més, també s’han explicat les diferents classes de vídeos:

1: VIDEO LLIÇÓ: Es tracte d’un vídeo que explica uns continguts d’aprenentatge.

S’aprèn el contingut a mesura que és mira el vídeo. Pot funcionar tan a nivell individual com en grups.

Exemple: el vídeo utilitzat en la pròpia exposició

http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=27849&p_ex=edu3.cat&p_num=3

2: VIDEO MOTIVADOR: Es tracte de vídeos que motiven parlar d’algun tema en concret. Aquest és imprescindible mirar-lo en grup per poder comentar-lo i extreure’n els continguts que volem. Aquets solen ser motivadors i impactants per poder iniciar ràpidament les activitats posteriors.

Exemple: http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=27849&p_ex=edu3.cat&p_num=3

Aquest vídeo és una “excusa” per parlar dels transports públics amb els alumnes, ja que els fa veure la realitat de la seva ciutat.

3: VIDEO-PRÇÉS: L’aprenentatge existeix en el propi procés ce creació del vídeo.

Exemple: http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=17181&p_ex=castellar&p_num=3