dijous, 4 de desembre del 2008

ENCICLOPÈDIA + VIQUIPEDIA + COPIAR/ENGANXAR


A caire general, les podem definir com espai on s’hi troba un recull d’informació universal (amb la pretensió de recollir-ho tot). D’enciclopèdies se’n troben de moltes classes i moltes varietats: d’específiques, la catalana, la larouse,l’encarta,...

Encara que podem distingir:

-L’enciclopèdia digital: és la que podem consultar a través de l’ordinador (qualsevol element amb un processador de càlcul). Un avantatge que tenen és la possibilitat d’incloure informació multimèdia: imatges, vídeos, sons,...

-L’enciclopèdia on-line: Aquestes recullen totes les característiques de les anteriors, però tenen un element que les identifica, la necessitat de disposar de connexió a internet.

-L’enciclopèdia lliure: Són causa de la creació de les enciclopèdies on-line, ja que aquestes permeten modificar, retocar, canviar,... la informació que aquesta conté. Aquest és el cas de la Viquipedia.

-L’enciclopèdia gratuïta: Caracteritzades per fet de què no cal pagar per utilitzar-les. Cal destacar que la gran majoria de enciclopèdies lliures són gratuïtes.

Tota aquesta introducció és l’excusa per a partir de la web Viquipedia, que és una enciclopèdia lliure. Per tant ens permet adquirir informació i en cas de tenir la necessitat podem modificar el contingut d’aquesta.

Després de presenciar la presentació del grup 2, he reflexionat sobre el que suposa per les escoles el copiar/enganxar. I penso que caldria una adaptació dels treballs per poder evitar aquests casos i d’aquesta manera aconseguir que els infants treguin tot el profit dels treballs.

Tal i com ha exposat el grup penso també que cal que els professors remodelin les seves pautes de treball i a més a més que informin als alumnes de com fer servir les eines que internet ens oferiex.