dimecres, 26 de novembre del 2008

NOMÉS UN 18% DESL DOCENTS DE CIENCIES UTILITZEN LES NOVES TECNOLOGIES CADA SETMANA

Aquest titular és el d’una notícia publicada el passat dia 25 de Novembre, al diari el País. La notícia ve fomentada per un estudi realitzat per l’Asociación Internacionalas de Evaluación Educativa al any 2006 en 22 sistemes educatius de tot el món. A Catalunya han examinat 356 centres.


La informació que conté és que hi ha un baix ús d'aquestes tecnologies en els centres escolars i els motius, segons l’estudi, que fonamenta aquesta bixa utilització de les TIC són: La poca informació, el temps i la desconfiança que tenen els directors dels centres envers l’ús de les TIC.

Per aquest motiu podem corroborar que encara que la Generalitat de Catalunya intenti crear una visó de l’ensenyament actual on les TIC estan plenament integrades, la realitat ens fa veure que no és d’aquesta manera. En primer terme perquè són els representants de les escoles, els directors, qui desconfien amb el seu ús i per tant no tenen l’iniciativa d’utilitzar-les. A més a més, de la escassa o nul·la formació que tenen els mestres sobre l’ús d’aquestes.I en segon el percentatge d’ordinadors per nen que trobem: en les escoles públiques un per cada 8,8 i en les concertades un per cada 17,5.

El que es descriu en la notícia per tant és la pura realitat, que per aconseguir el ple ús d’aquestes noves tecnologies és necessària una millor gestió i bàsicament una més gran inversió.

Podeu trobar més informació sobre la notícia a:

www.elpais.com/articulo/cataluna/docentes/ciencias/usan/nuevas/tecnologias/semana/elpepiespcat/20081125elpcat_5/Tes